Perfection

everybody keeps saying:

nobody's perfect.


Vadå: ingen är perfekt? Jo, alla är perfekta på sitt sätt. Jag älskar svart och vissa

hatar det. Gör det svart "finare" eller "fulare" på något sätt? Nej, det är fint på mitt

sätt och det är ful på ditt sätt. Men det betyder inte att jag har mer rätt än dig eller

vice versa. Det känns som att man måste tala  bebisspråk för att personer ska

förstå vad man säger. Eller åtminstone vad jag säger. "Det är så det är eftersom

att JAG säger det". Nej min vän. Du TROR att det är så för att du säger så. Men

sanningen är att vi inte vet sanningen. Och därför kan man inte påstå att man har mer

rätt än någon annan. Och därför måste vi lyssna på varandra. Därför måste vi försöka

begripa oss på varandra. Därför måste vi ta bort händerna från öronen och LYSSNA

istället. Vi måste göra det här. Men bara om vi vill veta sanningen, bara om vi vill

få svar. Annars gör det ingenting. Annars kan vi fortsätta leva såhär. Vilsna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback