Storstaden

- oh no she didn't?


Idag var jag på staden med 4 underbara 15-åriga flickor som var på besök från

Sundsvall. Yes you heard me. Min sysslings frus systers dotter och hennes tre

kompisar var på besök här då dom ville se Stockholm och shoppa i "storstaden",

och eftersom min sysslings enda plan var att lämna dom i Drottninggatan ansåg jag att

jag skulle vara en aning lämpligare shopping-guide. Därför tog jag mig ansvaret att visa

dom runt lite. Vi började vid strandvägen och avslutade rundan vid Åhléns. Dom vet

inte det här men efter en dag med dom kan jag nu tala flytande "Sundsvalla" haha, eller

vad heter dialekten egentligen? Så det tackar jag dom för. Nu vet jag hur man "krättrar

i bärg och hûr man leeetar efter jiins och vart man får tag på börsch". Ja, någon gång

kommer jag nog göra en video så ni får höra lite bättre men än så länge känner jag mig

inte redo för att blotta mig på det sättet haha. Oh, jag verkligen älskar dialekter :)

Tjejerna var så sjukt

söta med deras gulliga kommentarer och uttryck.

En av tjejerna sa något så gulligt så det
inte var sant. Hon ba:

Liv - Någon dag ska jag köpa ett riktigt fult plagg

Jag - Varför då?

Liv - Jo, först ska jag köpa den och så ska jag ha den tills jag lär mig att tycka om den.

Jag - Varför ska du tvinga dig att göra det?

Liv - För det är ju synd om plaggen som hänger kvar och som ingen vill ha. Det är ju ingen

som bryr sig om dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback