PMS is the word.



Nu är jag hemma igen efter träningen och är lite smått irriterad över allting. Vi gick inte bara och tränade

utan vi gick också förbi Universitetet där R skulle registrera sig inför en kurs som han ska läsa. Allt var

lugnt tills vi kom till gymmet och jag började jogga. Jag sprang och power-walkade i en kvart och när jag

kommit så långt började jag må sjukt illa och kände mig svimmfärdig i hela kroppen. Så jävla jobbigt.

Det kan bero på att jag har lågt blodtryck eller att jag har PMS. Jag kan från ingenstans bli svimmfärdig,

det är vardag för mig. Det som störde mig var att jag var så taggad för att träna idag men allt det var förstört.

Hann bara köra lite benpress och försökte roa mig själv lite med att spruta vatten på R med min vattenflaska

och det funkade fast bara i ungefär 30 sekunder..



PMS-SYMPTOM (fyllde i dom jag känner just nu, oh pallar ju ej)


Psykologiska:

• Oro 

• Irritabilitet 

• En känsla av att "inte ha kontroll" 

Gråtmildhet

• Depression 

• Glömskhet 

Utmattning

Aggression eller ilska

• Panikångest 

• Förändringar i sömnrytm, sexlust och aptit. 

Fysiska:

Huvudvärk/migrän 

Svullenhet i bukområdet

• Viktökning 

• Ömma bröst 

• Buksmärta 

• Svullna händer och/eller fötter 

• Smärta i rygg och leder 

Illamående

• Epilepsi, astma, migrän och herpes kan förvärras.








/Besitos

Kommentarer
MISS TILLY

tack för peppandet :) känns som att det behövs nu! Kämpa vidare du med och hoppas att din PMS släpper och låter dig vara. Inget går upp mot att vara helt död efter ett träningspass, speciellt om man varit supertaggad! :)

2011-01-10 @ 19:37:16 | http://mstilly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback