Nyårslöfte = Nyårslögn?



STORY BY ME


- Brittan?

- BRITT-MARIE!!

- Ja Bengt?

- Jag tror jag kommit på mitt nyårslöfte.

- Jasså, vad är det då?

- Jo, jag ska fimpa ciggen för gott!

- Men var inte det ditt löfte förra året?

- Närå, det var året innan, i fjol skulle

jag köpa ett gymkort.

- Jaha, vad hände med det då?

- Tjaaa men...


STORY BY ME





Kan folk sluta vara så OREALISTISKA och sluta LJUGA för sig själva?

You ain't foolin' no one but yourself! Varför ha ett nyårslöfte som du ändå

inte kommer att uppfylla? För att det "låter bra"? För att känna dig stolt

över din plan och gå runt och skryta om den?


1. För det första är det inget att skryta om.

2. Och för det andra ska man inte berätta om
sitt löfte för andra. Inte undra på att ni aldrig
lyckats.









/Besitos 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback