En rimlig livsstil




Var realistiska nu. Varför göra dieter? För att vara fin i två veckor? Jag vet inte hur ni känner

men jag skulle vilja vara fin hela dagen, varje dag. Därför ska jag ändra mina livsvanor istället

för att lura mig själv.


Mål:

* Endast dricka läsk på helger

* Endast äta sötsaker på lördagar eller söndagar

* Gymma minst tre gånger/vecka

* Äta lagom med kolhydrater fast mer proteiner och vitaminer

* Dricka minst två glas vatten per dag (jag dricker typ aldrig vatten)





The right way to be proud of myself?


Jag spenderar så mycket tid på att göra mig själv nöjd med mitt utseende. Det är lite svårt eftersom

jag är så pedant och vill att allt ska vara så perfekt som möjligt. Mitt hår ska alltid må så bra som möjligt

samtidigt som jag ska träna ofta vilket gör det svårt eftersom håret slits när man tvättar det för ofta..

Som tur är har jag min syster som hjälper mig med att välja de bästa smink och hårprodukterna så att

inget ska råka gå snett. Jag använder ALLTID skydd på håret innan jag behandlar det med något värme-

verktyg. Jag tvättar alltid min foundationborste innan jag applicerar foundation på ansiktet så att min hy

inte får något smuts på sig. Dåligt smink och bakterier kan också framkalla oren hy och finnar. För några

månader sedan fick jag problem med finnar och kontaktade en dermateolog som skrev ut salvor,

lotions och tabletter till mig och efter det blev det mycket bättre. När jag var yngre var det en av mina

framtänder som stack ut mer än dem andra och det slutade med att jag och mor min bokade tid hos en

privat tandläkare och ordnade så att jag fick en så kallad skönhetstandställning (alltså en tandställning som

man har för att man vill och inte måste). Det var nog det enda som jag kom på just nu haha :)

Saker och ting kan gå snett med mitt utseende, men jag kommer alltid att rätta till det.

Don't let the beast hide your true beauty!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback