Lost in translation

Här har man tappat

motivationen helt.


Men det gör ingenting. Ingenting gör något. Man ska alltid göra som kan känner för.

Man ska aldrig tvingas till någonting. Jag kan väldigt enkelt svara på varför, om du/-

någon undrar. Jo det är så att vi föddes nakna. Ja, vi föddes som en klump av nakna

celler. Okej, celler är vi fortfarande men oftast inte så nakna som vi var från början.

Med nakenhet kom även den fria viljan. Fria att göra vad som helst. Ja, bokstavligen

vad som helst. Den fria viljan som vi föds med varar dock inte längre än några sekunder.

Vi föds och sedan är det någon vid namn, låt säga Berit som ser till att vi FINNS för resten

av allmänheten. För Berit skriver in tid, födelsedatum och ens namn i sitt anteckningsblock

bland alla andra nakenfisar. Fint, nu finns man på riktigt. Ja, nu finns du för alla andra

och därmed försvinner din frihet. Du är ständigt övervakad. Big brother is in the house. HAHA!

Jag undrar om ni förstod någonting av det jag skrev? Men liksom lärarna, säger jag till er:

Läs om texten två gånger och om du fortfarande inte förstår kan du be om hjälp ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback