Smygare



Jag är en smygare. Precis som bin "försvinner" under hösten och återvänder

när det blir lite varmare, precis så smyger jag fram. Sakta men säkert.

Jag låter, men du kan endast begripa mina läten om du har tillräckligt friska öron för att

kunna höra mig. Varför så mycket hat mot bin? Vi är båda smygare. Men jag gillar att smyga,

det ger mig tid att förbereda mig. Förbereda mig inför vadå? Jo, man måste vara väl förberedd, för

att vad som helst kan hända, när som helst. Vågar du hota mig? Gör det, jag har

min sköld, och om du inte backar har jag något ännu vassare, nämligen en gadd.

Backa, bli inte hypnotiserad av min rumpa, för jag kan sticka dig. Riktigt djupt kan

jag sticka dig så att du får ont. Men oroa dig inte, smärtan kommer inte att vara länge.

Det du inte förstår är att den riktiga smärtan inte är den fysiska, alltså den som du känner när jag

sticker dig. Det är giftet från sticket som du ska frukta. För den lär aldrig försvinna. Och tro inte

på dem som säger att HORA är ett fult ord. Det är aldrig som är det, i evighetens namn.


I'm gonna sting you ;)






/Besitos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback