Hair


Har suttit och kollat på Tyra Banks show hela eftermiddagen. Programmet handlar om vad som tolkas som "good hair", och hur de flesta afroamerikaner känner att de måste "anpassa" och kämpa med sitt hår för att det ska passa in och se så "fint" ut som möjligt.

Afrohår är vackert. Ja, det tycker jag. Och det är fel av dessa morsor att behandla deras småbarns hår i sådan tidig ålder. Det påverkar dem både fysiskt och psykiskt. Dom blir uppväxta med att tro att deras hår är "fel".


TYRA BANKS SHOW





MITT HÅR

Jag ska inte säga att jag inte varit missnöjd med mitt hår och aldrig tyckt att jag sett ut som ett miffo. MEN jag har tagit lärdom av det som jag gjort. Och jag kan lugnt säga att jag trivs bättre med mitt naturliga hår och att det känns finare än när jag färgade det, tunade ut, klippte det och la in en massa hårförlängning. När jag var liten ville jag ha tunnare hår eftersom att alla andra hade det. Jag och min syster hade alltid tjockare hår än alla andra, och jag trodde att det var fel på något sätt :S Min mamma sa alltid att de flesta drömmer om tjockare hår men jag tänkte alltid: vad vet hon? Jo, hon visste bättre än mig i alla fall.


Ja, mitt hår är fint. VAD? Haha, var stolt över ditt hår ;)


/Besitos

Kommentarer
Bee

i LOVE TYRA :D<3

2010-12-20 @ 21:06:15 | http://beautymadeleine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback